Czy kiedykolwiek widziałeś w telewizji swojego ulubionego aktora lub sportowca i pomyślałeś: chciałbym móc z nim porozmawiać? Prawda jest taka, że w dzisiejszych czasach nie jest to takie trudne, a czy wiesz dlaczego? Ponieważ mają dobrą strategię social media, która pomaga im utrzymać reputację i osobisty wizerunek.
Internet i sieci społecznościowe pozwoliły celebrytom pozostać w kontakcie ze swoimi fanami i zapewnić nam uwagę, której wszyscy pragniemy od tego czy innego celebryty.
Początkowo sieci społecznościowe były wykorzystywane jako narzędzie do kontaktu ze swoimi znajomymi i śledzącymi, ale później duże firmy postrzegały te platformy jako środek do budowania lojalności fanów i przyciągania kolejnych.
Pojawia się jednak problem. Wyobraź sobie, że musisz zarządzać wszystkimi kontami, które masz na portalach społecznościowych i codziennie zamieszczać różne, oryginalne publikacje podtrzymujące wizerunek Twojej marki, a także komentować w innych sieciach i odpowiadać na wątpliwości lub problemy swoich śledzących. Brzmi to trochę skomplikowanie, prawda? Z tego właśnie powodu istnieje już wiele agencji social media specjalizujących się w zarządzaniu Facebookiem, Twitterem, Instagramem i innymi portalami społecznościowymi, niezależnie od tego, czy należą one do celebrytów, czy nie, ale mają wyspecjalizowanych pracowników, którzy wycisną wszystkie możliwości dobrej strategii social media do maksimum i we właściwy sposób, dlatego agencja social media jest dobrym pomysłem na biznes!
A co z politykami i ich relacjami ze światem? Politycy nie chcieli przegapić tej możliwości dotarcia do obywatela przez Internet, z zamiarem przekonania ludzi do swojej partii, by być bliżej wyborców i badać prądy opinii publicznej lub je generować, by móc wpływać, choćby w minimalnym stopniu, na opinię swoich potencjalnych wyborców. Dlatego wiele zespołów komunikacyjnych poszczególnych partii politycznych stworzyło profile swoich przedstawicieli na różnych platformach.