Pozycja zero – to brzmi jak tryb nawigacyjny dokowania panelu kosmicznego. Niestety jest tylko nazwą używaną w odniesieniu do wyników wyszukiwania.
Anonsowanie ważnych informacji o firmie ma swój już na poziomie wyświetlania wyników wyszukiwania. Wtedy to następuje pierwszy kontakt użytkownika z adresem strony www. I na tym etapie może być zastosowana optymalizacja i pozycjonowanie.
Bardzo ważny początek dla kontaktu z użytkownikiem. Na tym etapie internauta styka się z wieloma rekordami wyświetlanymi przez wyszukiwarkę. Ułożone w listę, której kolejność oblicza algorytm wyszukiwania. Jeśli jesteś sprytny możesz wykorzystać atut anonimowości przekazu i ominąć klasyfikację niższego miejsca w rankingu.
Co zatem należy zrobić, by mimo niższej pozycji w generowanych przez przeglądarkę wynikach okazać się atrakcyjniejszym?
Ważne są deklarowane dane w wyświetlanych rekordach. Wyszukiwarka przedstawia wyniki wyszukiwania zorganizowane w trzy bloki. W drugiej linii zawarty jest tytuł podstrony. Ta część obsługiwana jest przez tag ukryty w części head szablonu html.
Trzeci segment stanowi szerszy opis zawartości witryny. Kilka setek znaków może przekazać adekwatną do zawartości treść. Jeśli potraktujesz sekcję Description poważnie, internauta poszukujący konkretnej treści będzie miał podane informacje jak na talerzu.
Trzeba dodać na koniec, że nie wypełnienie obu sekcji szablonu html skutkuje losowym uzupełnieniem tych miejsc przez wyszukiwarkę.