Wielu przedsiębiorców, szczególnie prowadzących jednoosobowe działalności gospodarcze niechętnie reklamuje się w Social Mediach, bo przecież co może osiągnąć strona z 500 czy 1000 polubień.
Wolą działać na rynku stacjonarnym licząc, że mieszkańcy po prostu przechodząc trafią do ich sklepu czy firmy. Jest to ogromny błąd, ponieważ chociażby Facebook w dzisiejszych czasach daje ogromne możliwości.
Jak mała, lokalna firma może reklamować się na Facebooku?
Po pierwsze Fanpage – odpowiednio prowadzony FanPage i organizacja konkursów wśród lokalnej społeczności może bardzo łatwo rozreklamować firmę. Np. przy otwarciu nowej restauracji warto zrobić konkurs w formie losowania, gdzie osoby będą udostępniać post o konkursie wśród swoich znajomych a nagrodą będzie darmowy obiad dla dwojga.
Dzięki temu za koszt obiadu (około 100 złotych) zrobimy sobie ogromną reklamę w lokalnej społeczności, ponieważ każdy nawzajem będzie sobie udostępniał post naszej restauracji.
Drugim ważnym aspektem marketingu małych firm jest odpowiednio dopasowana kampania reklamowa. Naprawdę warto inwestować w reklamy na Facebooku, ponieważ istnieje możliwość bardzo szczegółowego doboru grupy docelowej.
Mały przedsiębiorca działający na terenie jednego miasta może zawęzić lokalizację, a do tego grupę wiekową, płeć, zawód czy historię wyszukiwań użytkowników, dzięki czemu trafi do osób, które zainteresuje swoją reklamą. Reklama na niewielką ilość osób nie będzie droga, a pozwoli wypromować firmę nawet tylko pośród lokalnej społeczności.
Dbanie o opinie – wielu użytkowników wybierając usługi czy towary kieruje się opiniami na Facebooku, dlatego zachęcaj swoich klientów do oceny na swojej stronie na Facebooku. Dobrym pomysłem będą również konkursy i nagrody za najbardziej kreatywną lub najśmieszniejszą opinię w danym tygodniu.
Klientów nic to nie będzie kosztowało oprócz poświęcenia minuty swojego czasu, a Ty przedsiębiorco zyskasz dziesiątki, jak nie setki nowych, pozytywnych opinii wydając na to często kilkanaście czy kilkadziesiąt złotych.
Absolutna podstawa! Wieści na Instagramie rozchodzą się bardzo szybko i ludzie polecają i tagują biznes.